و چگونگي مراحل، دفعات، و نوع آن به سياست و روش ناشر بستگي دارد. بعضي ناشران هستند كه خوانندگان به توجه و دقت آنها در اين خصوص کارت ویزیت اعتماد دارند، اما ناشران ديگري هستند كه در اين قسمت از كار با دقت و وسواس عمل نميكنند و متأسفانه محصولشان با غلطهاي چاپي همراه است. در هر حال غلط در متن چاپي، تا حدودي كه به روند خواندن آسيب نرساند و اعتماد خواننده را سلب نكند، ممكن است قابل تحمل باشد، اما چاپ تراکت اگر از حدي بگذرد كه نشانة بيتوجهي و بيمبالاتي ناشر باشد، تحملپذير نيست. 5. بازبيني آخرين نمونه. نمونهاي كه در آن غلط چاپي نباشد و بتوان آن را براي صفحهآرايي يا تكثير فرستاد، نمونة آخر خوانده ميشود. اگر در حروفچيني / حروفنگاري تخصص و دقت به كاررود، امكان دارد چاپ کارت ویزیت كه نمونة اول، آخرين نمونه محسوب شود؛ اما اگر غلط چاپي در نمونه باشد، بايد آنقدر نمونهها را تكرار كرد تا نمونة نهايي به دست آيد. گاه ممكن است كه براي رسيدن به نمونة آخر، حتي دهبار نمونه گرفته شود. نمونة آخر را معمولاً كسي ميبيند و اجازة تكثير ميدهد كه دقيق و مسؤول باشد.
به وبلاگ خود خوش امدیدنظرات این مطلب
تعداد صفحات : 3
درباره ما
اطلاعات کاربری
لینک دوستان
خبر نامه
چت باکس
پیوندهای روزانه
آمار سایت
کدهای اختصاصی